• Home
  • Voor gebruikers
    • Wat is open leermateriaal?
    • Hoe vind ik open leermateriaal?
    • Hoe gebruik ik open leermateriaal?
  • Voor makers
    • Hoe maak ik open leermateriaal?
    • Hoe deel ik open leermateriaal?
    • Hoe maak ik open leermateriaal vindbaar?
  • Voor scholen
    • Waarom open leermateriaal gebruiken op mijn school?
    • Hoe pas ik open leermateriaal toe op mijn school?
    • Hoe kan ik mijn school motiveren om open leermateriaal in te passen?
  • Impuls Open Leermateriaal
    • Over Impuls Open Leermateriaal
    • Regeling Open Leermateriaal
    • Projecten
    • Nieuwsbrief
  • Contact
menu
  • Home
  • Voor gebruikers
    • Wat is open leermateriaal?
    • Hoe vind ik open leermateriaal?
    • Hoe gebruik ik open leermateriaal?
  • Voor makers
    • Hoe maak ik open leermateriaal?
    • Hoe deel ik open leermateriaal?
    • Hoe maak ik open leermateriaal vindbaar?
  • Voor scholen
    • Waarom open leermateriaal gebruiken op mijn school?
    • Hoe pas ik open leermateriaal toe op mijn school?
    • Hoe kan ik mijn school motiveren om open leermateriaal in te passen?
  • Impuls Open Leermateriaal
    • Over Impuls Open Leermateriaal
    • Regeling Open Leermateriaal
    • Projecten
    • Nieuwsbrief
  • Contact

Home / Open leermateriaal in schoolbeleid, hoe passen we het in?

Open leermateriaal in schoolbeleid, hoe passen we het in?

Open leermateriaal kan een belangrijk instrument zijn voor passend en inclusief onderwijs. De komende weken vertellen onderwijsprofessionals uit onze regio over hun kijk op gratis te gebruiken lesmateriaal. Marie-José Kuypers, directeur Onderwijs & Onderzoek van Quadraam, ziet een rol voor open leermateriaal in het schoolbeleid. Daarvoor moeten nog wel wat stappen worden gemaakt.

Marie-José Kuypers, directeur Onderwijs & Onderzoek Quadraam

“We hebben binnen Quadraam leermiddelenbeleid vastgesteld. Aanleiding daarvoor was de Europese Aanbesteding voor de inkoop van de leermiddelen voor de komende schooljaren. Het leermiddelenbeleid helpt ons scherp te krijgen welke leermiddelen passen bij onze visie op onderwijs. Dit beleid is uiteraard gebaseerd op onze Strategische Agenda waarin opgenomen is dat we willen werken aan het ontschotten van het onderwijs. Een belangrijke stap in het ontschotten is het personaliseren van het leren van leerlingen. Leerlingen meer op maat bedienen en meer regie geven op hun eigen onderwijs. Dat leermiddelenbeleid gaat de komende tijd doorvertaald worden in de scholen van Quadraam. Het is aan hen om het beleid te bepalen dat passend is bij hun eigen, meer specifieke, onderwijsvisie.”

>> Lees meer bij SWV De Verbinding

 

Kind volgt een digitale les op zijn laptop
  • Homepage
  • Voor gebruikers
  • Voor makers
  • Voor scholen
  • Impuls Open Leermateriaal
  • Nieuwsbrief
  • Community
  • Privacystatement
  • Disclaimer