• Home
  • Open leermateriaal
    • Vinden en gebruiken
    • Maken en delen
    • Toepassen op school
    • Je school motiveren
  • Pilots
  • Wikiwijs
  • Kennis
    • Publicaties
    • FAQ
    • Begrippenlijst
  • Wie zijn we?
    • Actueel
    • Nieuwsbrief
    • Onze partners
  • Contact
menu
  • Home
  • Open leermateriaal
    • Vinden en gebruiken
    • Maken en delen
    • Toepassen op school
    • Je school motiveren
  • Pilots
  • Wikiwijs
  • Kennis
    • Publicaties
    • FAQ
    • Begrippenlijst
  • Wie zijn we?
    • Actueel
    • Nieuwsbrief
    • Onze partners
  • Contact

Home / Staatssecretaris verdiept zich in de inzet van AI in het onderwijs

Staatssecretaris verdiept zich in de inzet van AI in het onderwijs

Vorige week bezocht staatssecretaris Mariëlle Paul het Griftland College om zich te verdiepen in het gebruik van AI in het onderwijs en haalde waardevolle input op voor het Tweede kamerdebat van 3 april over digitalisering en leermiddelen in het basis- en voortgezet onderwijs. 

Kees Versteeg, rector van het Griftland College, gaf zijn visie op AI-onderwijs en (open) leermiddelen en diverse docenten deelden lesvoorbeelden uit de praktijk. Ook nam de staatssecretaris een kijkje in een van de lessen om met eigen ogen te zien hoe leerlingen de inzet van AI-tools ervaren. De staatssecretaris was zeer geïnspireerd en deelde haar bevindingen.

Ontdekken in de praktijk

Het Griftland is één onze pilots waarmee we ontdekken hoe we open leermateriaal het best tot zijn recht kunnen laten komen in het onderwijs. Binnen de pilot wordt onderzocht hoe open leermateriaal verrijkt kan worden met AI . Zoals bijvoorbeeld het inzetten van interactieve chatbots en tools voor tekst-, beeld- en videogeneratie bij vakken zoals Duits, Engels, Maatschappijleer en Bedrijfseconomie. Hoe leuk is dat?!

Volg (de uitkomsten van) het debat Digitalisering en leermiddelen in het funderend onderwijs

  • Homepage
  • Voor gebruikers
  • Voor makers
  • Voor scholen
  • Impuls Open Leermateriaal
  • Nieuwsbrief
  • Community
  • Privacystatement
  • Disclaimer