• Home
  • Open leermateriaal
    • Vinden en gebruiken
    • Maken en delen
    • Toepassen op school
    • Je school motiveren
  • Pilots
  • Wikiwijs
  • Kennis
    • Publicaties
    • FAQ
    • Begrippenlijst
  • Wie zijn we?
    • Actueel
    • Nieuwsbrief
    • Onze partners
  • Contact
menu
  • Home
  • Open leermateriaal
    • Vinden en gebruiken
    • Maken en delen
    • Toepassen op school
    • Je school motiveren
  • Pilots
  • Wikiwijs
  • Kennis
    • Publicaties
    • FAQ
    • Begrippenlijst
  • Wie zijn we?
    • Actueel
    • Nieuwsbrief
    • Onze partners
  • Contact

Home / Visiedocument evidence-informed werken met open leermateriaal

Visiedocument evidence-informed werken met open leermateriaal

We vinden het belangrijk dat leraren, scholen én leerlingen met kwalitatief goed open leermateriaal kunnen werken. Want bij het gebruiken van open leermateriaal speelt regelmatig de vraag: is dit materiaal wel geschikt voor mijn leerlingen, en waarom wel of niet? En bereik ik met de inzet van het materiaal wat ik ermee wil bereiken? 

Bij het maken of gebruiken van open leermateriaal gaat het uiteindelijk om de vraag: doe je de goede dingen en doe je de dingen goed? Dat is de essentie van evidence-informed werken; onderbouwde keuzes maken, de juiste bronnen gebruiken en data uit theorie en praktijk combineren.

Visiedocument

In het Visiedocument Evidence-informed werken met open leermateriaal delen we handvatten om zélf evidence-informed aan de slag te gaan met open leermateriaal. Van het formuleren van een heldere probleemstelling, tot het aanpakken van feedback en evaluatie.
Interessant voor deelnemers aan de pilots van Impuls Open Leermateriaal, maar ook relevant voor andere onderwijsprofessionals die open leermateriaal willen ontwikkelen of (her)gebruiken in hun eigen onderwijspraktijk.

Meer weten over evidence-informed werken?

Bekijk dan ook onze themapagina!
  • Homepage
  • Voor gebruikers
  • Voor makers
  • Voor scholen
  • Impuls Open Leermateriaal
  • Nieuwsbrief
  • Community
  • Privacystatement
  • Disclaimer